Kuvaus

Veikkaus, Veikkausliiga ja Troot Network toteuttivat Veikkausliiga-kauden 2018 aikana sisältörikkaan, monikanavaisen ja asiakastasoja läpileikkaavaan sponsoroinnin hyödyntämiskampanjan, jonka keskiössä olivat Veikkausliigan pelaajat, kannattajat ja korkean profiilin somevaikuttajat.Kampanjan tavoitteina oli aktivoida ja hankkia uusia asiakkaita etenkin 18–35-vuotiaiden kohderyhmästä, ohjata potentiaalisia asiakkaita myyntikanavaan (veikkaus.fi) sekä tuottaa mielenkiintoista sisältöä Veikkausliiga-ympäristöistä. Hyödyntämiskampanja rakentui Veikkauksen eksklusiivisten aitio- ja vip-lippukisojen ja niiden ympärille rakennettujen sisältöjen varaan.Kampanjaan osallistui yli 200 000 Veikkauksen etuasiakasta ja uutta asiakasta, uusista asiakkaista noin 70 % oli 18–35-vuotiaita. Kampanjasivun kokonaisvierailujen määrä oli noin 370 000. Aitiokisaan tuotettuja videosisältöjä on vaikuttajien kanavissa katsottu yli 18 000 tuntia ja kampanjan sosiaalisen median kanavien kautta on tavoitettu noin 1,5 miljoonaa yksittäistä kuluttajaa.

Sponsoroinnin suunnittelu

Toteutus

Sponsoroinnin onnistumisen arviointi