Kuvaus

Neste Rallin Ralliareena-konsepti lanseerattiin 2016 ja elämyksellisistä katselualueista on muotoutunut kolmessa vuodessa sekä yleisöhitti että MM-rallin voimakkaimmin kehittyvä palvelukokonaisuus. Yhteistyökumppaneiden operoimat ohjelmalliset katselualueet, Ralliareenat, palvelivat kisavieraita myös tänä vuonna Neste Rallin kiinnostavimpien erikoiskokeiden varsilla. Red Bullin operoima Rovanperä Areena, (27.7. Moksi), Nesteen isännöimä Neste MY Areena (28.7. Kakaristo) sekä Laukaan kunnan tarjoama Laukaa Areena (29.7. Ruuhimäki) kiinnostivat peräti 22,2% Suomen MM-rallin kävijöistä (tapahtumassa yhteensä 255 000 katsojaelämystä).Ralliareenoille oli vapaa sisäänpääsy kaikilla erikoiskokeen seuraamiseen oikeuttavilla lipuilla, ja joukkoliikennekuljetukset katselualueille kulkivat suoraan Jyväskylän Matkakeskukselta. Rallin viihdyttävimmillä katselualueilla kisatunnelmaan pääsi mm. juontajien, selostuksen, tulospalvelun, tähtivieraiden sekä ruoka- ja ravintolapalvelujen vauhdittamana.

Sponsoroinnin suunnittelu

Toteutus

Sponsoroinnin onnistumisen arviointi