Kuvaus

Suomen Olympiajoukkueen viralliset kumppanit Crisp ja Estrella yhdistivät voimansa kesällä 2024 ainutlaatuisessa kahden brändin yhteiskampanjassa. Kultainen Kombo kampanja kiinnitti yritykset vastuullisesti olympiahuumaan, avasi kauppojen ovet ja nosti myynnin uudelle tasolle.

Kahden brändin erottuva kampanjakonsepti ja sen vahva kytkös Olympiajoukkueen viralliseen kumppanuuteen vakuutti Suomen johtavat päivittäistavarakaupan keskusliikkeet. Kultainen Kombo lunasti paikkansa yli 500 päivittäistavarakaupassa!

Näyttävät myymäläpromootiot, kuluttajakilpailu ja limited edition -pakkaukset houkuttelivat kuluttajia, lisäsivät huomattavasti molempien brändien markkinaosuutta ja kasvattivat myyntiä kaksinumeroisin luvuin!

Olympiakumppanuus integroitui osaksi sponsorien markkinointia ja sai poikkeukselliset huomioarvot. Vaikutus näkyi myös preferenssissä, joka nousi yli 15 %-yksikköä kampanjan huomanneissa. Kumppanuuden arvo on yli 10-kertainen suhteessa kumppanuuteen (Sponsor Insight).

Kultainen Kombo on esimerkki modernista liiketoimintalähtöisestä, mitattavasta ja markkinointiin kiinteäksi osaksi integroidusta sponsoroinnista. Kahden brändin yhteismarkkinointi tekee kampanjasta ainutlaatuisen. Kaupalliset tulokset ovat myös poikkeuksellisen vahvat.

Yhteisen kampanjan ohella molemmat brändit toteuttivat omia Olympiajoukkueen ympärille rakennettuja aktivointeja, jotka tavoittivat satojatuhansia suomalaisia ja vahvistivat näin kuluttajien preferenssiä.

Sponsoroinnin suunnittelu

Toteutus

Sponsoroinnin onnistumisen arviointi