Vuoteen 2020 mahtui paljon hienoja sponsorointinostoja

25/02/2021

Nyt kun Awards voittajat on selvillä, palataan vielä hetkeksi vuoteen 2020. Sieltä nimittäin löytyy upeita sponsorointitekoja! SPOT nostaa aina kuukausittain kiinnostavan sponsoroinnin, ja tässä vuoden 2020 koko lista.

 

Tammikuu: Sportspotin Periksen Unelmaduuni -kampanja

Yhteiskunnallisesti kantaa ottava, ajattelemaan herättelevä ja tuttuja kasvoja tässä kaikessa oivaltavasti hyödyntänyt tempaus onnistui monella tavalla mallikkaasti. Suomen laajin urheiluvaikuttajaverkosto Sportspot vastasi kampanjan toteutuksesta yhdessä Juha ”Peris” Perälän ja mukaan lähteneiden yhteistyöyritysten kanssa. Kampanjan tavoitteena oli antaa työttömyydelle ja työnhaulle tunnetut kasvot, ja samalla aktivoida sekä kannustaa työnhakijoita.

Helmikuu: Bolt Arena -yhteistyö

Henkilöstövuokraukseen erikoistunut teknologiayritys Bolt.Works on solminut yhteistyösopimuksen HJK:n omistaman Helsingin Stadion Managementin kanssa. Sen myötä Töölön jalkapallostadion muuttuu Bolt Arenaksi, ja HJK:n edustusjoukkueiden pelaajat saavat ainutlaatuisen työllisyystakuun.

Lue lisää

Maaliskuu: 10.fi-sivusto

10.fi sai alkunsa ajatuksesta, että tarvittaisiin paikka, jossa julkaista sekä jakaa kiinnostavia sisältöjä ja saavuttaa näin urheilumarkkinoinnista sekä sponsoroinnista kiinnostuneet – niin ostajat, tarjoajat, urheilijat kuin mahdolliset työntekijät. Omilla sivuillaan 10.fi kertoo, että sen missiona on etsiä uusia ratkaisuja, tulevia mahdollisuuksia, moderneja tapoja sekä teknologiaa edesauttamaan urheilumarkkinointia ja sponsorointia.

Lue lisää

Huhtikuu: Valloxin sponsorointiyhteistyö Bisonsin kanssa

Huhtikuun Sponsorointinostoksi olemme valinneet uudenlaisen  ja hauskan tavan hyödyntää sponsorointiyhteistyötä ilmanvaihtoon erikoistuneen Valloxin ja I divisioona A:ssa pelaavan koripallojoukkue Bisonsin kanssa. Usein sponsorointiyhteistyön vastikkeena on esimerkiksi logonäkyvyys peliasuissa ja ottelutapahtumissa, mutta tällä kertaa Valloxin markkinointi halusi kehittää uudenlaisia yhteistyömuotoja. Valloxilla moni toimihenkilö on toivonut voivansa kehittää omaa kielitaitoaan ja lisätä rohkeuttaan puhua englantia, koska omassa työssä taitoa tarvitaan enenevissä määrin.

Lue lisää

Toukokuu: MyBnB Live

MyBnB Live rakennettiin onnistuneesti liikuttamaan suomalaisia, kun korona pakotti ihmiset jäämään koteihinsa. Palvelun idea on yksinkertaisuudessaan se, että käyttäjät pääsevät treenaamaan missä tahansa livelähetyksen tahdissa ohjaajan vetämän tunnin tai katsomaan saman taltioituna ja liikkumaan sen tahdissa. Palvelua ovat mahdollistamassa myös lukuisat sponsorit, jotka ovat tulleet mukaan tukemaan liikunnan iloa.

Lue lisää

Kesäkuu: Polar ja Valtteri Bottas -yhteistyö

Vuoden urheilusponsorointi -palkinnon pokannut Polar ja Valtteri Bottas valittiin myös kesäkuussa kuukauden sponsorointinostoksi.

Lue lisää

Heinäkuu: Stark ja Ari Huusela -yhteistyö

Vuoden sponsorointiteon voittanut Ari Huusela ja STARK valittiin myös heinäkuun sponsorointinostoksi.

Lue lisää

Elokuu: K-Citymarket Turtolan ja aituri Reetta Hurskeen yhteistyö

Yhteistyöllä pyritään tukemaan taloudellisesti aiturin matkaa kohti seuraavia olympialaisia. Osapuolet tekevätkin siis tärkeää ja merkityksellistä matkaa yhdessä. K-Citymarketin kauppias  Marko Vainikainen on tukenut urheilua aiemminkin, mutta Hurske on ensimmäinen yksinurheilija, jota päädyttiin sponsoroimaan.

Lue lisää

Syyskuu: Olympiakomitean ja Storytelin yhteistyö

Olympiakomitea ja Storytel ovat aloittaneet yhteistyön, jonka tavoitteena on kannustaa ihmisiä liikkumaan Storytelin tarinoiden tahtiin. Kaksivuotisen yhteistyön tarkoitus on myös kehittää uudenlaisia sisältöjä urheilun ystäville.

Lue lisää

Lokakuu: Nokia-puhelimien ja James Bond -elokuvan yhteistyö

Nokia-puhelimet ovat päässeet parrasvaloihin maailmalla. Uudessa James Bond -007 No Time To Die -elokuvassa tullaan näkemään 5G-älypuhelimen Nokia 8.3 5G:n lisäksi Nokia 7.2, Nokia 5.3 ja Nokia 3310.

Lue lisää

Marraskuu: Partion ja UPM:n yhteistyö

Suomen Partiolaiset ja UPM aloittavat uuden yhteistyön, jolla on kunnianhimoinen sekä tärkeä päämäärä. Yhteistyön tavoitteena on lisätä vuoropuhelua ja tietämystä nuorten sekä yritysten ja päättäjien välillä erityisesti ilmastonmuutoksen ja vastuullisuuden aiheista. Mittavan yhteistyön myötä UPM on jatkossa partion pääyhteistyökumppani.

Lue lisää

Joulukuu: SRV:n ja Schniederin yhteistyö Elisa Viihteen tulevassa sarjassa

Nykyään pyritään löytämään TV- ja elokuvahankkeissa uusia tapoja tehdä sponsorointia ja tuotenäkyvyyttä. Jälkeläisten tuotantoyhtiö Bufo lähti etsimään kumppaneita, joilta saisi lisäarvoa ja asiantuntijuutta myös sarjan tekemiseen. SRV nousi heti esiin tulevaisuuden asumisen yhteydessä ja Schnieder puolestaan tulevaisuuden älykotien teknologiassa. Näiden kumppaneiden kanssa oli mahdollista tehdä laaja-alaista yhteistyötä, joka hyödytti kaikkia osapuolia. Ohjaaja ja työryhmä pääsivät konsultoimaan asiantuntijoita, jotta sarjaan saatiin oikeanlainen tunnelma.

Lue lisää

Top
X