Kuvaus

Vuoden 2018 Helsinki Cup alkoi maanantaina 9.7., jonka iltana avajaiskulkue marssi Kiasmalta Senaatintorille ja yli 3000 nuorta jalkapalloilijaa asettui Tuomiokirkon portaille maailman suurinta joukkuekuvaa varten. Tavoitteena oli tehdä uusi Guinnesin ennätys maailman suurimmasta joukkuekuvasta, mikä vaatii erittäin tarkkaa dokumentointia ja mittareita.Suomeksi, englanniksi, saksaksi, ranskaksi ja espanjaksi laadittu avajaisiin keskittyvä lehdistötiedote tuotti yhteensä 270 kansainvälistä osumaa. Tiedotteen julkaisseiden medioiden potentiaalinen yleisö oli yhteensä 83,5 miljoonaa henkilöä. Julkaisujen joukossa oli mm. Yahoo Finance, Europa Press ja amerikkalaisia business journaleja.Helsingin kaupunki ja tapahtuma saivat valtavasti kotimaista ja kansainvälistä mediahuomiota, joka tukee Helsingin mainetta kansainvälisenä urheilukaupunkina ja Helsinki Cupin asemaa yhtenä Euroopan suurimpana juniorijalkapalloturnauksena. Maailman suurimman joukkuekuvan siivittämänä Helsinki Cupin ja Helsingin kaupungin saama medianäkyvyys oli suurempi, monipuolisempi ja kansainvälisempi kuin kertaakaan aiemmin turnauksen historiassa.Helsingin kaupunki sai yhteistyössä tapahtuman kanssa tehtyä Helsinkiä ja sen maamerkkejä tunnetuksi niin turnaukseen osallistuville kotimaisille ja kansainvälisille vieraille kuin myös ulkomaisten medioiden kautta miljoonille muille. Lisäksi, maailman suurin joukkuekuva oli ainutlaatuinen kokemus mukana oleville lapsille ja nuorille, jotka jakoivat omia kuvia aktiivisesti sosiaalisessa mediassa.

Sponsoroinnin suunnittelu

Toteutus

Sponsoroinnin onnistumisen arviointi

Tutustu myös näihin

Ei liittyviä caseja