Kuvaus

Karhu on Suomen suosituin olut ja sen markkinointiviestinnän konsepti perustuu ajatukseen ‘Seuraa itseäsi’. Niinpä oli luonnollista että Karhu oli mukana Helsinki Pride -tapahtumassa edistämässä ja tukemassa suvaitsevaisuutta, tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta.Lauantai 30.6.2018 jäi historiaan päivänä, jolloin 100 000 ihmistä marssi Helsingin keskustan läpi Senaatintorilta Kaivopuistoon yhdenvertaisuuden puolesta ylittäen vuoden 2017 Pride-kulkueen osallistujaennätyksen kolminkertaisesti. Karhu tavoitti monimediallisilla toimenpiteillään 1,6 milj. suomalaista. Tapahtumaviikon postauksilla Facebookissa saatiin lähes 13000 reaktiota. Lisäksi aiheesta keskusteltiin laajasti niin perinteisissä kuin digitaalisissa kanavissa.

Sponsoroinnin suunnittelu

Toteutus

Sponsoroinnin onnistumisen arviointi