SINEBRYCHOFF JA HIFK 30 VUOTTA KIMPASSA, MERKKIVUODEN 2015 PANOSTUKSET ANSAITSIVAT TUNNUSTUKSEN

SPONSOROINTI & TAPAHTUMAMARKKINOINTI RY:N JAKAMASTA PALKINNOSTA KISASI LOPPUVAIHEESSA 14 KORKEALAATUISTA SPONSOROINTIPROJEKTIA.

SUOMESSA NYT ENSIMMÄISTÄ KERTAA PALKITUN SPONSOROINTITEON VALINNASSA RAATI KIINNITTI HUOMIOTA ERITYISESTI SPONSOROINTISUHTEEN TAVOITTEELLISEEN JA MONIPUOLISEEN HYÖDYNTÄMISEEN. HIFK:N JA SINEBRYCHOFFIN VUONNA 1985 ALKANUT JA TAUOTTA JATKUNUT YHTEISTYÖ ON JO PITKÄJÄNTEISYYDESSÄÄN HARVINAISLAATUINEN. KAHDEN VAHVAN PUNAISEN BRÄNDIN LÄHES IKONINEN YHTEISTYÖ JALKAUTUI JUHLAVUOTENA ERITYISEN MONIPUOLISESTI NIIN JAKELUTIESSÄ, SIDOSRYHMÄTYÖSSÄ KUIN TUOTE- JA BRÄNDITASOILLA.

”Kilpailun taso ilahdutti. Oli hienoa havaita, että esimerkkejä osaavan ja oivaltavan sponsorointiyhteistyön tekemisestä Suomessa löytyy! Valinta oli äärimmäisen vaikea, mutta silti raati onnistui pääsemään lopullisesta valinnasta yhteisymmärrykseen; yhteistyön juhlavuoden kunniaksi Koff hyödynsi sponsorointia juuri niin monipuolisesti kuin pystyi. Yhteistyö näkyi ja kuului syksyn aikana tapahtumissa, mediassa, Koffin omissa kanavissa, sidosryhmätyössä ja jopa tuotteessa: Koff – HIFK -erikoisolut oli myös myynnillinen menestys. Myynti ylitti odotukset valtakunnallisesti, vaikka kampanja suunniteltiin alun perin vain alueelliseksi”, perustelee valintaa tuomariston puheenjohtaja, Veikkausliigan markkinointijohtaja Risto Oksanen.”Olemme tehneet HIFK:n kanssa yhteistyötä 30 vuotta ja halusimme panostaa juhlavuoden toimenpiteisiin erityisen vahvasti. Luonnollisesti näemme sponsoroinnin oikein hyödynnettynä yhtenä markkinoinnin vahvoista ja elämyksellisistä osa-alueista. Hienoa, että tekemämme panostukset noteerataan tällä tavalla”, kommentoi Sinebrychoffin markkinointijohtaja Kirsi Räikkönen.Myös kohteen puolella iloittiin tunnustuksesta: ”Kun yhteistyöhön sitoudutaan molemmin puolin pitkäjänteisesti ja tavoitteellisesti, näyttäytyy se parhaimmillaan juuri näin monipuolisena ja yhteistä lisäarvoa tuottavana. Tämä oli erinomainen esimerkki siitä toimivasta yhteistyöstä, jota olemme Sinebrychoffin kanssa jo kolmen vuosikymmenen ajan tehneet”, kommentoi IFK:n markkinointijohtaja Roland Carlsson.Vuoden sponsorointiteko palkittiin ensimmäistä kertaa Suomessa. Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry:n organisoimaan kilpailuun sai lähettää ehdotuksia syksyn 2015 aikana. Saapuneista ehdotuksista raati valitsi lopulliseen kilpailuun yhteensä 14 projektia. Jatkossa vuosittain jaettavan tunnustuksen tavoitteena on nostaa esiin esimerkillisiä toteutuksia ja siten kehittää sponsoroinnin osaamista ja arvostusta maassamme. Oman lisänsä tunnustukselle tuo myös se, että voittanut työ pääsee ehdolle myös Euroopan laajuiseen European Association of Sponsorshipin organisoimaan kilpailuun.Loppukilpailuun valitut työt aakkosjärjestyksessä:Fazer & Valo Ry – Lasten LiikeFortum & Suomen Palloliitto, Suomen Lentopalloliitto – Fortum TutorHuawei & Jokerit – Yhdessä suomalaisten suosikeiksiJokerit, KHL & Republic of Communications – KHL lanseerausNeste Oil & AKK Sports Oy – Neste Oil Rally FinlandNordea & Palloliitto – Futisunelmia ja JunnuhuuhkajatRAY & Helsingin juhlaviikot – Fields of Glory ~ Kunnian kentätRAY, Basso-radio & Pertti Kurikan Nimipäivät – Isännän matkassa WieniinSavonlinnan Oopperajuhlat & IIF–yhteisö – Inspired in FinlandScandic Hotels & Suomen Paralympiakomitea – Pitkäaikanen yhteistyöSinebrychoff & HIFK – 30-v kimpassaSubway & Nooralotta Neziri – Nooralotta Nezirin valintaVattenfall & SUL – SeuraCupVeikkaus Oy & 44 yhteistyökumppania – Veikkaus 75v. JuhlavuosiRaati:puheenjohtaja Risto Oksanen, VeikkausliigaMiikka Vahtera, Malja OyNoora Vihervaara, Suomen UrheilumanageritTero Kumpulainen, Infront Sports OyKristoffer Olsson, Sponsor InsightRitva Hanski-Pitkäkoski, Mainostajien Liitto