Sponsoroinnin ja viestinnän tutkimusyritys, Sponsor Insight, tutki 18:tta kertaa suomalaisten kiinnostusta tapahtumia kohtaan. 

Kiinnostavimpia kotimaisia musiikkifestivaaleja ovat suomalaisten mielestä Ruisrock, Pori Jazz, Suomipop-festivaali, Provinssi ja Ilosaarirock.

 

Muista kulttuuritapahtumista kiinnostavimpien joukkoon sijoittuvat täysi-ikäisen väestön keskuudessa Helsingin Taiteiden Yö, UMK – Uuden Musiikin Kilpailu, Kotkan Meripäivät sekä SuomiAreena.

UMK - UudenMusiikin Kilpailu on kiinnostavin tapahtuma naisten keskuudessa. Miestenkeskuudessa UMK sijoittuu korkealle erityisesti 18-29-vuotiaiden miestenkeskuudessa.

 

18-29-vuotiaiden miesten keskuudessa kiinnostavin tapahtuma on Weekend Festival ja samanikäryhmän naisten keskuudessa Ruisrock. Ympäri Suomen järjestettävät suuret juhannusfestivaalit sijoittuvat korkealle nuorten aikuisten kiinnostuksissa.

 

Väestötasolla miesten keskuudessa korostuvat rock- ja metallimusiikin festivaalit. Naisten keskuudessa kiinnostus kulttuuritapahtumiin on puolestaan monipuolisempaa.Taiteiden Yö sijoittuu kiinnostavimpien kulttuuritapahtumien joukkoon kaikissa naisten ikäryhmissä.

 

Huomioitavaa on kiinnostuksen kasvu SuomiAreena -tapahtumaa kohtaan miesten sekä naisten keskuudessa.

Tutkimuksessa vertailtiin yhteensä 76:ta kotimaista kulttuuri-, musiikki- ja kaupunkitapahtumaa.

 

Tutkimuksesta

Sponsor Insightin vuosittaisessa Sponsor Navigator-tutkimuksessa selvitettiin 18:nnen kerran suomalaisten kiinnostavimmatkulttuuri-, urheilu- ja tapahtumakohteet.

 

Tutkimuksessa haastateltiin yli 3000 täysi-ikäistä suomalaista helmi-maaliskuun aikana internetpaneelin kautta. Otos vastaa iän, sukupuolen ja asuinalueiden osalta Suomen väestörakennetta pienoiskoossa.

 

Tutkimuksessa selvitetään mm:

-       Kiinnostus kulttuuriin (festivaalit, tapahtumat,museot, taidemuseot, teatterit, artistit, somevaikuttajat)

-       Kiinnostus urheiluun (lajit, tapahtumat, liigat,seurat, maajoukkueet, urheilijat)

-       Kiinnostus järjestöjen toimintaa kohtaan(humanitääriset, vapaaehtoisjärjestöt)

-       Seuratuimmat vaikuttajat

-      Tietokannassa yli 1500 kohdetta

 

 

Sponsor InsightFinland on Suomen suurin sponsoroinnin ja tapahtumamarkkinoinnin mittaamiseenja konsultointiin erikoistunut tutkimusyritys. Yritys tekee yhteistyötä Ruotsinja Norjan kumppanitoimistojen kanssa ja tarjoaa asiakkailleen maakohtaista,pohjoismaista ja kansainvälistä tietoa asiakkaiden tarpeisiin.

 

Lisätietoja antaa:

Tutkimusjohtaja

Klaus Virkkunen

klaus.virkkunen@sponsorinsight.fi

+358405841157

www.sponsorinsight.fi

Aiemmat tiedotteemme: https://www.sponsorinsight.fi/ajankohtaista