MyBnB Live rakennettiin onnistuneesti liikuttamaan suomalaisia, kun korona pakotti ihmiset jäämään koteihinsa. Palvelun idea on yksinkertaisuudessaan se, että käyttäjät pääsevät treenaamaan missä tahansa livelähetyksen tahdissa ohjaajan vetämän tunnin tai katsomaan saman taltioituna ja liikkumaan sen tahdissa.Palvelua ovat mahdollistamassa myös lukuisat sponsorit, jotka ovat tulleet mukaan tukemaan liikunnan iloa. Valmentajien joukossa nähdään myös monia kiinnostavia - ei ihan jokaiselta jumppasalilta löytyviä - persoonia, kuten vaikkapa laulaja Kim Herold ja nyrkkeilijä Amin Asikainen. Konsepti on oivaltava ja saanut paljon tyytyväisiä käyttäjiä lyhyessä ajassa. MyBnB Live:n on perustanut Tiina Veijonen, joka tarttui haasteeseen innolla koronan hankaloittamissa oloissa.

  • Olin jo pidemmän aikaa pohtinut, miten voisin yhdistää itseäni kiinnostavat teemat; hyvinvoinnin brändit sekä liikunta- ja hyvinvointipalvelut. Olimme viimeisinä vuosina tuottaneet liikunta- ja hyvinvointitapahtumia sekä hyvinvointimatkoja, joihin kaikkiin liittyi vahvasti myös brändiyhteistyö. Korona pakotti meidät kehittämään uuden tavan toimia, kun tapahtumat ja matkat muuttuivat peruuntuneiksi suunnitelmiksi, Tiina Veijonen kertaa.

MyBnB Live:n suljetussa ryhmässä on tällä hetkellä 73 000 jäsentä, ja ryhmän koko kasvaa koko ajan. Palvelu on tekijöiden innostukseksi herättänyt myös laajaa kiinnostusta brändien keskuudessa.

  • On ollut mukava huomata, kuinka paljon kiinnostusta olemme herättäneet, niin käyttäjien kuin brändien taholta. Ryhmä on kasvanut täysin orgaanisesti ja jäsenistö on aktiivisempaa sekä positiivisempaa, mitä olen urallani ennen kokenut ja nähnyt. Haimme hankkeeseen mukaan kuutta kumppanibrändiä ja kahdessa viikossa kumppaneita oli jo seitsemän. Saamme myös jatkuvasti yhteydenottoja kiinnostuneilta bränditaloilta, Veijonen kertoo.

Seuraavat askeleet ovat jo selvillä. MyBnB Live:n tiimi on tutustunut kohderyhmäänsä ja pyrkii palvelemaan heitä yhä täsmällisemmin. MyBnB Live on käyttäjilleen maksuton palvelu, ja vaikka osa heistä on toivonut, että saisi maksaa palvelusta, ei mallia olla hevillä muuttamassa. Käyttäjät voivat tunnin jälkeen osallistua halutessaan Nenäpäivä-keräykseen. Tavoitteena on kerätä merkittävä summa hyväntekeväisyyteen yhteisön avulla.

  • Pyrimme reagoimaan toiveisiin ketterästi ja muokkaamme palveluamme sen mukaan, mitä yleisö meiltä toivoo. Asiakaskyselyssämme useat pyysivät vaikkapa tanssitunteja --> toimme tarjontaamme Marko Keräsen ja Ansku Bergströmin viikottaiset tanssitunnit. Meiltä toivottiin myös kuntonyrkkeilyä --> toimme valikkoon Amin Asikaisen ohjaamaan nyrkkeilyä. Kumppanien tarjoamaa sisältöä mietimme jatkuvasti tarkasti. Vältämme päälleliimattuja minikamppiksia ja keskitymme pitkäjänteiseen sisältöyhteistyöhön kumppaniyritystemme kanssa, Veijonen summaa. Tiedätkö sinä projektin, yrityksen tai kampanjan, joka ansaitsisi tulla nostetuksi Kuukauden Sponsorointinostoksi? Laita meille viestiä: heli.thoren@spot.fi