Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry on valinnut toukokuun kuukauden sponsorointinostoksi Škoda ja jääkiekon MM-kisojen yhteistyön. Škoda on ollut jääkiekon MM-kisojen virallinen pääsponsori jo vuodesta 1993. Tällä pitkällä yhteistyöllä Škoda on kirjoittanut urheilun historiaa Guinnessin ennätysten kirjaan: pisin maailmanmestaruuskisatason pääsponsorointi.Toukokuussa Tanskassa pelatuissa MM-kisoissa Škoda oli pääsponsori jo 26. kerran. Yhteistyö jatkuu edelleen, sillä viime vuonna Škoda ja IIHF solmivat sponsorointiyhteistyön jatkumisesta vuoteen 2021 saakka.Jääkiekon MM-kisojen ja Škodan yhteistyö on näkynyt vahvasti Suomessa kotikatsomoissa vaikka kisoja ei ole pelattu Suomessa. Tanskassa pelatuissa MM-kisoissa Škoda-logot näkyvät kaukaloiden laidoissa ja aloitusympyröissä, Škodan autoista OCTAVIA COMBI RS, SUPERB COMBI ja KAROQ olivat esillä kisojen jäähalleissa. Virallisena pääsponsorina ja autoyhteistyökumppanina Škoda toimitti Tanskaan kisaorganisaation käyttöön 50 autoa. Vuodesta 1992 alkaen Škoda-automalleilla on ajettu jääkiekon MM-kisojen yhteydessä yli kuusi miljoonaa kilometriä.Virallinen kisasovellus IIHF App ”Powered by ŠKODA” sisälsi ottelujen liveseurannan, kiinnostavia tilastoja ja mielenkiintoisia taustatietoja. Škoda Design suunnitteli ensimmäistä kertaa kisojen arvokkaimman pelaajan palkinnon, mikä ojennettiin Yhdysvaltojen hyökkääjälle Patrick Kanelle. Lasiveistokseen oli saatu inspiraatiota samoista kristalliviiste-elementeistä, jotka löytyvät myös Škoda-automalleista.Lisäksi Škoda tarjosi Tanskassa kisavieraille erilaisia kiinnostavia oheistapahtumatilaisuuksia. Suomalaiset löysivät mielenkiintoisia taustajuttuja, kuvia sekä videota kisoista ja järjestäjäkaupungeista skodamagazine.fi -sivustolta.– Sitoutumisellamme kansainvälisen jääkiekkoliiton järjestämiin jääkiekon MM-kisoihin on pitkät perinteet, ja kisat ovat sponsorointimme tukipilari, totesi myynnistä ja markkinoinnista vastaava ŠKODA AUTON hallituksen jäsen Alain Favey tiedotteessa ennen kisoja.– Jääkiekko on suosituin urheilulaji kotimaassamme (Tsekeissä) ja erittäin suosittu monissa meille tärkeissä maissa. Edellisiä, vuoden 2017 MM-kisoja, seurasi TV:n välityksellä yhteensä yli miljardi ihmistä. Kisojen sponsoroinnilla olemme selvästi lisänneet Škoda-brändin kansainvälistä tunnettavuutta.– Pitkäaikainen yhteistyö on liittänyt meidät tiiviisti jääkiekon MM-kisoihin ja osaksi kisoja ja myös Suomessa Skoda muistetaan hyvin jääkiekon MM-kisayhteydestä, sanoo Škodaa maahantuovan Helkama-Auton viestintäpäällikkö Kari Aalo.Euroopassa 85 % Škoda-autoista myydään maissa, joissa näytetään tv:ssä jääkiekon MM-kisoja. Maailmanlaajuisesti luku on 58 %.Vuodesta 2012 Škoda on aktiivisesti tukenut myös nuoria lahjakkaista jääkiekkoilijoita. Skoda Junior Ice Hockey Cup tarjoaa tuleville tähdille mahdollisuuden loistaa ja näyttää osaamistaan.