Mikä on tämän hetken tittelisi?
Sosiaalisen median analyytikko, Sponsor Insight Finland
Mitä kaikkea työsi pitää sisällään?
Työpäivät täyttyvät raportointi- ja asiakastyöstä sekä esimerkiksi työpajojen pitämisestä. Vastaan meillä sosiaalisen median ja erityisesti verkkomedianäkyvyyden mittauksista. Erilaisia sponsorointikohteita autamme oman viestinnän mittaamisessa sekä omien vahvuuksien ja kehityskohteiden tunnistamisessa. Brändeille mittaamme yhteistyökumppanuuksien kautta saatuja tuloksia sekä kerromme käytännön case-esimerkkejä, kuinka sponsorointia voi tuoda esille sosiaalisessa mediassa.
Miten päädyit juuri tähän työpaikkaan?
Päädyin Sponsor Insightille sattumuksen kautta. Kesällä 2019 siskoni huomasi LinkedInissä julkaisun, jossa Sponsor Insight etsi kulttuuri- sekä urheilualasta kiinnostunutta some-markkinoinnin osaajaa vastaamaan yrityksen some-seurannasta. Mielestäni täytin useammat kriteerit ja laitoin hakemuksen lähes heti menemään. Huvittavan tilanteesta teki se, että Insightin nettisivuilla oli juuri silloin bugi, joten hakemusta tehdessä en päässyt hakemaan taustatietoja yrityksestä. En siis täysin edes tiennyt millaiseen firmaan olen hakemassa, mutta paikka kuulosti sen verran mielenkiintoiselta, että laitoin hakemuksen hieman sokkona menemään.
Millaisten sidosryhmien / verkoston kanssa teet työtä?
Pääsääntöisesti markkinoinnista tai myynnistä vastaavien henkilöiden kanssa. Some-seurannan puolella meillä on monipuolinen asiakaskunta: brändejä, lajiliittoja, tapahtumajärjestäjiä, kaupunkeja ja kulttuurikohteita.
Mikä on inspiroivinta työssäsi?
Ihmiskohtaamiset. Pelkästään Exceliltä ja PowerPointilta ei saa hirveästi vastakaikua työlleen. 😊 Etenkin tuloksia läpikäydessä on ilo huomata, että asiakkaat ovat tyytyväisiä raportteihin ja kokevat ne hyödyllisiksi. Vielä mukavampi on jälkeenpäin kuulla, että raportit ovat asiakkaita oikeasti auttaneet oman markkinoinnin tai liiketoiminnan kehittämisessä.
Miten pidät yllä osaamistasi?
Pyrin aktiivisesti seuraamaan, mitä kaikkea some-maailmassa tapahtuu. Uusia trendejä ja viraaleiksi meneviä sisältöjä syntyy nykyään niin nopeaa tahtia, että jos en käyttäisi somea aktiivisesti vapaa-ajalla, olisin melko nopeasti pihalla asioista. Seuraan myös säännöllisesti someen ja some-kanaviin liittyvää uutisointia. Some-kanavia kehitetään jatkuvaa tahtia, joten tietämys esimerkiksi kanavien uusista toiminnallisuuksista ja algoritmimuutoksista täytyy olla ajan tasalla.
Olemme keränneet sponsorointi- ja tapahtuma-alan avoimia rekryjä sivuillemme, tutustu niihin täällä!
Voit myös ilmoittaa oman avoimen työpaikkasi mukaan!