Mikä on tämän hetken tittelisi? 

Sponsoroinnin yhteyspäällikkö.

Mitä kaikkea työsi pitää sisällään?

Työssäni Veikkauksen sponsoroinnin yhteyspäällikkönä vastaan nimetyistä sponsorointi- ja markkinointiyhteistyökumppaneista kokonaisvaltaisesti aina sopimuksen neuvotteluista sisältöjen mainontaan ja hyödyntämiseen. Minun tehtävänä on löytää ja neuvotella meidän tarpeita vastaavat kumppanuudet sekä johtaa kumppanuuksien monikanavaista hyödyntämistä samalla sitouttaen ja rakentaen sisäisiä yhteistyösiltoja. Sama vastuu kohdistuu myös yhteistyökumppaneiden kanaviin ja kohderyhmiin.

Tärkeintä kaikissa toimenpiteissä on varmistaa paras tuki meidän liiketoiminnalle ja toimenpiteiden tavoitteena on herättää asiakkaiden mielenkiinto ja ohjata heidät vastuullisen pelaamisen luo. Yhdessä nelihenkisen tiimin kanssa kehitämme jatkuvasti meidän sponsorointia tässä muuttuvassa maailmassa.

Meillä Veikkauksella sponsorointi sijaitsee Brändin ja viestinnän kanssa samassa toiminnossa ja tämä mahdollistaa minulle perustyötehtävien lisäksi osallistumisen erilaisiin sisäisen viestinnän projekteihin esim. vastaan henkilökunnan StaffiArvonnasta ja olen mukana järjestämässä sidosryhmätapahtumia. Lisäksi eteen voi tulla yllätyksellisiä projekteja, kuten viime keväänä vastasin meidän pakollisen tunnistautumisen rekisteröintikiertueesta.

 

Miten päädyit juuri tähän työpaikkaan?

Olin töissä tapahtumatoimistossa, joka oli aikanaan perustamassa Sponsorointi ja Tapahtumat ry:tä. SPOTin tilaisuuksissa tutustuin Veikkaukseen ja sen silloiseen sponsoroinnin vetäjään. Ja kuinka ollakaan Veikkaukselle haettiin sponsoroinnin yhteyspäällikköä, vaatimukset kohtasivat osaamiseni kanssa, työnkuva oli todella kiinnostava, hain paikkaa ja lopulta minut valittiin.

Millaisten sidosryhmien / verkoston kanssa teet työtä?

Verkostoni on hyvin monipuolinen. Sisäisesti yksi tärkeimmistä on meidän nelihenkinen sponsorointitiimi. Me teemme kaikki töitä laajasti koko organisaation, kuten brändin, viestinnän, asiakkuuden, sisältötiimin, tuotteiden, kuten vedonlyönnin, omien pelipaikkojen ja retailin kanssa. Nämä ovat niitä tahoja, jotka hyödyntävät yhteistyösopimuksien sisältöjä laajasti.

Tämän lisäksi tärkeä osa verkostoani on kaikki yhteistyökumppanit, eli urheilun ja kulttuurin eri edustajat, vaikuttajat ja media/mainos/tapahtumatoimistot.

Mikä on inspiroivinta työssäsi?

Saan tehdä töitä minua kiinnostavien teemojen kanssa. Tärkeintä tietenkin on monipuoliset sponsorointiin ja markkinointiyhteistyöhön liittyvät työtehtävät, mutta hyvänä kakkosena tulee mahdollisuudet tehdä monenlaista. Minulla on maailman parhaat ja rakkaat työkaverit ja upeat yhteistyökumppanit. Tällä hetkellä elämme suuressa muutoksessa, kun suomalainen rahapelijärjestelmä on murroksessa ja pääsemme näkemään historiallisen rahapelimarkkinan muutoksen, jota ei ole aikaisemmin Suomessa nähty.  Elämme mielenkiintoisia ja jännittäviä aikoja.

Miten pidät yllä osaamistasi?

Seuraan aktiivisesti mitä kaikkea sponsoroinnin, vaikuttajamarkkinoinnin ja median tahoilla tapahtuu Suomessa ja maailmalla.  Osallistun alan ja kumppaneiden järjestämiin koulutuksiin ja seminaareihin. Verkostoidun muiden alan ihmisten kanssa aina kun on mahdollisuus.

Satunnaisesti suoritan erilaisia kursseja, kuten digimarkkinointiin liittyen. Ja vapaa-ajalla seuraan aktiivisesti mitä some-kanavissa tapahtuu. Haaveilen myös opiskelusta, mutta katsotaanko koska on sen aika.

Olemme keränneet sponsorointi- ja tapahtuma-alan avoimia rekryjä sivuillemme, tutustu niihin täällä!

Voit myös ilmoittaa oman avoimen työpaikkasi mukaan!