Musiikkitaloon saapuvat puhumaan kansainväliset sponsoroinnin huippunimet Kim Skildum-Reid, Bruce Cook ja Anders Lindén. Tilaisuudessa julkistetaan myös tuore tutkimus Suomen sponsorointimarkkinasta kohteiden näkökulmasta.
Kim Skildum-ReidSponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry:n järjestämän foorumin pääpuheenvuorosta vastaa australialainen Kim Skildum-Reid. Skildum-Reid on yksi sponsoroinnin vaikutusvaltaisimmista asiantuntijoista maailmassa ja saapuu nyt ensimmäistä kertaa puhumaan Suomeen. 28 vuoden sponsoroinnin johtamis- ja valmentamiskokemuksen lisäksi hän on muun muassa kirjoittanut alan kaikkien aikojen bestseller-teoksen The Sponsorship Seekers Toolkit ja tuottaa sisältöä useaan alan johtavaan mediaan ja julkaisuun, kuten Harvard Business Review, CNN, CNBC ja Bloomberg. Skildum-Reid pyrkii vakuuttamaan suomalaisyleisönsä siitä, että sponsorointi on markkinointimixin tehokkain työkalu."Minulla oli ilo kuulla Skildum-Reidia Lontoossa pari vuotta sitten. Esityksen jälkeen oli täysin selvää, että modernin brändin on suhtauduttava sponsorointiin vakavasti ja hyödynnettävä sen mahdollisuuksia pärjätäkseen muuttuvassa mediakentässä. On hienoa, että hän pääsee nyt vakuuttamaan myös suomalaiset vaikuttajat", kertoo toista foorumiaan järjestävän yhdistyksen puheenjohtaja Miikka Vahtera.Kansainvälistä näkemystä tuo myös Bruce Cook. Cook on yli 20-vuotisella urallaan työskennellyt Yhdysvaltain olympiakomitean ja NFL:n Euroopan liigan sponsoroinnin ja markkinoinnin parissa ja viimeisimpänä hän toimi sponsorointijohtajana Royal Bank of Scotland Groupissa. Puheenvuorossaan "Idealistic Sponsorship in a Realistic World" Cook puhuu siitä, miten rohkein ja vaikuttavin lähestymistapa sponsoroinnissa on kertoa rehellisesti ja aidosti totuus brändistä.Anders Lindén on sponsoroinnin rautainen ammattilainen Ruotsista, jossa sponsorointimarkkina jatkaa kasvuaan. Lindén avaa puheenvuorossaan sponsorointikentän murrosvaihetta, jossa yritykset panostavat entistä enemmän rakentaakseen seurattavampia ja sitouttavampia tarinoita.Suomen sponsorointimarkkina kohteiden näkökulmastaSuomessa sponsorointimarkkinaa on tutkittu yrityksille suunnatuilla selvityksillä. Uusi, foorumissa julkistettava tutkimus pyrkii ensimmäistä kertaa selvittämään, miltä tilanne näyttää kohteilta kysyttäessä."Aiemmin sponsorointisummia on selvitetty pääsääntöisesti top 500 -yrityksiltä. Nyt julkistettava tutkimus kertoo, näyttääkö markkina samalta kohteiden näkökulmasta. Lisäksi selvitetään, millaisina kohteet pitävät sponsoroinnin ja tapahtumamarkkinoinnin tulevaisuudennäkymiä", kertoo Sponsor Insightin tutkimusjohtaja Klaus Virkkunen.Sponsor Insightin toteuttama tutkimus yhteistyössä Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry:n kanssa on jatkoa vuosi sitten julkaistulle tutkimukselle sponsoroinnin nykytilasta Suomessa.Foorumissa kuullaan myös case-esimerkit KPMG:n ja Ateneumin sponsorointiyhteistyöstä, Nordean ja Palloliiton yhteistyöstä sekä Pori Jazzin ja Granon tapahtumayhteistyöstä.