Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry on valinnut tammikuun kuukauden sponsorointinostoksi sosiaali- ja terveyspalveluyhtiö Pihlajalinnan kampanjan Urheilijan helvetti. Kampanjan keulakuvina ovat uransa lopettanut taitoluistelija Laura Lepistö ja lumilautailija Eero Ettala.Kampanjalla haluttiin nostaa esille nimenomaan Pihlajalinnan urheiluklinikoita. Mainostoimisto Folkin ja tuotantoyhtiö Cocoa Mediaproductionsin suunnitteleman ja toteuttaman kampanjan videot näyttävät loukkaantumisesta seuraavan urheilijan tuskan ja epävarmuuden.– Mietimme mainostoimiston kanssa, että miten tuomme esille Urheiluklinikoitamme. Meidän urheilulääkärimme pystyvät auttamaan niin tavallisia kuntoilijoita kuin huippu-urheilijoita. Halusimme rinnastaa nämä. Kuka tahansa ei voi palkata parasta arkkitehtiä tai asianajajaa, mutta kuka tahansa voi mennä parhaalle lääkärille, kertoo Pihlajalinnan markkinointijohtaja Pauli Waroma kampanjan taustaa.Pihlajalinna tekee paljon yhteistyötä useiden urheiluseurojen ja yksilöurheilijoiden kanssa. Kampanjan keulakuviksi valikoituivat entinen taitoluistelija Laura Lepistö ja lumilautailija Eero Ettala. Molemmilla urheilijoilla on takanaan pitkä hoitosuhde Pihlajalinnan kanssa.Pihlajalinnan arvot ovat eettisyys, energisyys ja ennakkoluulottomuus. Edellisessä kampanjassa korostui eettisyys ja nyt lähtökohdaksi haluttiin energisyys.Tavoitteena oli tehdä laadukasta sisältöä, joka on hyväksi molempien urheilijoiden henkilöbrändille. Siinä onnistuttiin erinomaisesti. Mainoskuvaukset toteutettiin Lanzarotella. Waroma kehuu varauksetta molempien urheilijoiden sitoutumista ja ammattitaitoa kuvauksissa.– He toimivat kuin ammattinäyttelijät, olivat luonnollisia kameran edessä ja tekemisessä oli huippu-urheilijan tekemisen draivi. Yhteistyö on ollut niin hyvää kuin vaan on mahdollista.Molemmissa Urheilijan helvetti -videoissa on pohjalla aito tarina ja niistä välittyy oikea tunne. Videoiden käsikirjoitukset tehtiin yhdessä urheilijoiden kanssa. Esimerkiksi aktiiviaikoinaan Lepistö kuntoutti itseään vesijuoksemalla, joten videossa on vesijuoksua. Ettalalla puolestaan on polvi leikattu useampaan otteeseen ja hän polki pyörää aina kuntoutusvaiheessa.Kampanjaan kestää kaikkiaan viisi viikkoa ja siihen kuuluu kaksi minuutin mittaista pääfilmiä, jotka pyörivät elokuvateattereissa ja somessa, kaksi 30 sekunnin videota näkyvät MTV:lla ja videoiden lisäksi on ulkomainontaa.Kampanjan onnistumista mitataan helmikuun aikana. Pihlajalinna on tehnyt edellisen tunnettuusmittauksen marraskuussa, joten helmikuun mittauksissa näkyy suoraan kampanjan tulokset.Tähän mennessä kampanjasta on tullut kehuvaa palautetta ja somessa videoiden katselumäärät indikoivat sitä, että kampanja on ollut hyvin onnistunut.– Kaikista paras palaute videoista on tullut varmaan Lauralta itseltään. Nähtyään valmiin videon hän sanoi, että se heitti hänet takaisin huippu-urheiluajan tunteisiin, Waroma päättää.Katso video Urheilijan helvetti, Eero EttalaKatso video Urheilijan helvetti, Laura Lepistö

laura.jpg