kuukaudensponsorointinosto_websivuille.jpg

Sponsorointi ja Tapahtumamarkkinointi on valinnut elokuun sponsorointinostoksi Lumo-vuokrakotien ja Flow´n yhteistyön. Yhteistyö lähti liikkeelle vauhdikkaasti loppukeväästä.– Kun teemme jotain, haluamme tehdä asiat kunnolla. Flow’n kumppanuus sopi hyvin kesän suunnitelmiimme. Antoisan Flow-yhteistyön lisäksi aloitimme tiiviin ja normaalista poikkeavan ohjelmayhteistyön Bassoradion kanssa, kertoo Kojamon markkinointipäällikkö Hanna-Maarit Nieminen.Lumo korostaa markkinoinnissa kolmea asiaa: läsnäoloa, proaktiivisuutta ja rohkeutta kokeilla uusia asioita. Kesän kokonaisuus rakentui #LumoFlow’n ympärille. Kampanja alkoi kilpailulla, jossa oli mahdollisuus voittaa kolmen päivän liput Flow-festivaaleille sekä stailattu Lumo-koti festivaalien ajaksi. Kampanjan aikana kilpailuihin osallistui lähes 15 000 innokasta ympäri Suomen.Kohderyhmänä olivat urbaanit nuoret aikuiset. Aktiivisen somemarkkinoinnin ohella kampanjassa haluttiin kokeilla Tinderiä markkinointikanavana. Lumo-kotien Tinder-profiilissa promottiin #LumoFlow-kokonaisuutta. Jos Lumo-profiilin kanssa tuli match, ohjattiin käyttäjä osallistumaan kilpailuun Lumo-kotien verkkokauppaan. Tinderissä Lumo-profiilin CTR oli huikea 38,03 %.– Tinder oli uutta ja tuoretta ja se toimi äärettömän hyvin! Sitä kautta kävijämäärät verkkosivuillamme ja kilpailuun osallistumisessa olivat erittäin hyviä, kehuu Nieminen.Bassoradion kanssa yhteistyö alkoi myös kesäkuun puolessa välissä ja tiivistyi festivaaleja kohti. Radiossa muun muassa promottiin kisaa ja yhteistyötä. Viikkoa ennen Flow´ta Bassoradion suorassa lähetyksessä soitettiin kisan voittajille.Bassoradio myös muutti stailattuun Lumo-kotiin Kalasatamaan kahdeksi viikoksi ja sieltä tehtiin monipuolista sisältöä Basson omiin kanaviin.Flow-festivaalin aikaan festivaalialueelle rakentui #LumoFlow-lounge. Sen ajatuksena oli ilahduttaa ja auttaa festarikävijöitä. Stailatussa loungessa oli maksuton netti, puhelimien latauspisteitä sekä tilaa olla ja rentoutua. Näkyvin juttu oli yksilöllisten kukkaseppeleiden tekeminen. Festarivieraat saivat maksutta tehdä itselleen Lumo-brändin värisistä leikkokukista oman seppeleen koristamaan festarilookia. Joka päivä paikalla oli floristi, joka piti kukkaseppeleworkshopeja.– Aavistelimme, että workshop tulee olemaan suosittu ja tykätty. Olimme varautuneet tietyllä kukkamäärällä, mutta huomasimme jo perjantaina, että se ei tule riittämään kuin perjantaiksi. Lopulta ostimme kukkatukun tyhjäksi Lumo-brändin värisistä kukista. Lopputulemana noin 1500 seppelettä valtasi Flow’n, Nieminen kertoo.– Ihmiset ottivat workshopit todella hyvin vastaan ja seppeleitä tehtiin antaumuksella. Lauantaina tuli pahimmat ruuhkat, ja vaikka välillä joutui odottamaan tovin jos toisenkin, kaikki odottivat hyvällä fiiliksellä.Lumo-vuokrakotien seppeletempaus näkyi vahvasti somessa, kun festivaaliväki jakoi kuvia omilla tileillään. Myös monet blogistit nostivat seppeleet esille positiivisena aktiviteettina.– Oli ihana huomata, miten ihmiset olivat vuorovaikutuksessa brändin kanssa.#LumoFlow-kokonaisuutta mitataan monilla mittareilla. Lumolla on omat brändimittarit, joilla mitataan muun muassa bränditunnettuutta, harkintaa ja preferenssiä. Elokuun osalta tulokset eivät ole vielä saapuneet.– Heinäkuun osalta tuloksissa on menty koko ajan ylöspäin, ja uskon, että elokuun luvut jatkavat samaa linjaa.Lisäksi Flow tekee omaan tutkimuksen kumppaninäkyvyyksistä ja nekin tutkitaan tarkkaan.Nieminen on ollut todella tyytyväinen #LumoFlow-kokonaisuuteen ja yhteistyöhön.– Kaikkiaan tämä on ollut äärettömän mielenkiintoinen kokonaisuus. Pääsimme kokeilemaan Tinderiä markkinointikanavana, huomioarvo on ollut suuri ja tulokset hyviä. Yhteistyö Flow´n ja Bassoradion kanssa toimi tosi hyvin ja oli kiva tehdä yhdessä töitä. Mainio lopputulos, tiivisti Nieminen yhteistyön.Kampanjan mainostoimistona on TBWA/Helsinki ja mediatoimistona Toinen PHD.Katso video #lumoflow-yhteistyöstä

36131716090_d62a10f92f_o_web.jpg