Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry on valinnut Loiste Energian ja Antti Tuiskun Mun on pakko twerkkaa -areenakiertueen yhteistyön huhtikuun kuukauden sponsorointinostoksi. Loiste Energia oli laajalla yhteistyöllä mukana loppuunmyydyllä kiertueella, joka päättyi kahteen Hartwall Areenan keikkaan.Yhteistyön tavoitteena oli nostaa Loiste Energian tunnettuutta, löytää uutta kohdeyleisöä sekä tuottaa elämyksiä asiakkaille ja kehittää fanikokemusta.– Tavoitteena oli tuoda esille, että energiaa on kaikissa muodoissa, kertoo Loiste Energian markkinointipäällikkö Sanna Laine.Näkyvimpänä aktiviteettina Mun on pakko twerkkaa -areenakiertueella oli käytössä yleisöä aktivoiva ja elämyksellinen energiamittari.– Idea lähti liikkeelle jo vuosi sitten toukokuussa, kun artistin tiimistä Warner Music Finlandilta lähestyttiin meitä. Tapaamisten jälkeen löytyi hieno yhteinen visio ja toteuttamisen arvoinen idea.Uplause Oy toteutti teknisen mittarin, jota on käytetty ulkomailla useissa urheilutapahtumissa ja musiikkifestivaaleilla. Suomessa mittari saatiin ensimmäistä kertaa käyttöön. Mittari oli suunniteltu vastaamaan Loiste Energian visuaalista ilmettä. Kiertueen jokaisella keikalla mitattiin yleisön tuottamat desibelitasot reaaliaikaisesti.– Rakensimme yhteistyötä tiivisti kiertueen tuotannon ja Antti Tuiskun kanssa, jotta mittari istui suoraan show´hun ja tiedettiin miten ja missä vaiheessa sitä näytetään.Desibelejä mitattiin jokaisella keikalla kappaleiden aikana. Suurimmat desibelit tulivat Hyökyaalto-kappaleen aikana, 112,3 desibeliä. Desibelit vaihtelivat 107,3 dB:n ja 112,3 dB:n välillä, joten vaihteluväli oli hyvin pieni.– Antti Tuisku oli innoissaan siitä, että teimme uudenlaista yhteistyötä, mikä oli kohdennettu faneille. Tuiskulla on somessa paljon aktiivisia faneja ja he olivat todella innoissaan mittauksista. Antti Tuisku teki myös itse spontaanisti somepostauksia yhteistyöstä.Loiste Energialla oli kiertueen areenoilla myös Loisteliaat paikat, joille yhtiön asiakkaat olivat voineet voittaa liput kilpailuista. Hartwall Areenan keikoilla Loisteliaiden paikkojen katsojat pääsivät myös meet and greet -tapaamiseen Antin kanssa.Vaikka suurimmaksi osaksi yhteistyö näyttäytyi vain kiertueen aikana, niin se alkoi heti sopimuksen solmisen jälkeen. Jo joulukuussa Loisteen joulukalenterissa oli pieniä teesereitä, kun palkintoina oli Antti Tuiskun signeeramia fanituotteita.Loiste Energia mittaa yhteistyön tuloksia muun muassa kyselyillä. Yhtiö toteutti ennen kiertuetta tunnettuuskyselyn ja toteuttaa sen nyt uudestaan kiertueen jälkeen. Mahdollisista muutoksista ei voi varmuudella todentaa, ovatko ne tämän yhteistyön vai jonkun toisen mainoskampanjan ansiota, mutta Laine uskoo, että näin iso satsaus näkyy tuloksissa positiivisesti.– Tähän mennessä omien asiakkaiden palaute on ollut erittäin hyvää.Sekä Warnerilta että Loisteelta on oltu erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön.– Kaikki ovat olleet innoissaan mukana. Tämä on ollut ainutlaatuinen kokemus ja varmaan yksi huikeimpia projekteja, missä olen ollut mukana. Tuntui että kiertueen aikana oppi valtavasti koko ajan. Yhteistyössä on paljon tekemistä, mutta en kadu ollenkaan, että lähdettiin tähän! summaa Laine.Uplause-mittarin tarina Suomessa ei lopu, vaikka Antti Tuiskun kiertue päättyi toukokuun alussa. Loiste Energia tekee yhteistyötä myös HJK:n kanssa ja Uplause-mittari on otettu käyttöön HJK:n peleissä mittaamaan desibelitasoa maalien jälkeen.