HIFK:N liigajoukkueen myynti- ja markkinointipäällikkö Raakel Koittolalla on näkemys, joka ei ole ollut viime vuosina urheilubisneksessä muotia. Hän kertoo sen heti alkajaisiksi.
”Voit laittaa siihen ihan, että Raakel jyrähtää’”, hän aloittaa.
”Jengi valittaa, että sponsoroinnin ei pitäisi olla mitään laitamainoksia. En ole ikinä ymmärtänyt tällaista puhetta.”
Koittolan mukaan sponsoroinnin yksi isoimmista tämän hetken trendeistä on brändin vahvistaminen, ja brändiä vahvistetaan siten, että ollaan esimerkiksi näkyvissä siellä, missä näkyvyydellä on merkitystä.
Siksi yrityksille on tärkeää näkyä urheilu- ja kulttuuritapahtumissa ja osoittaa siten omille kohderyhmilleen tukevansa heidän tärkeinä pitämiään asioita.
LAITAMAINOS kaukalossa tai logo seuran pelipaidassa ovat yksinkertaista ja tehokasta viestintää.
Se on Koittolan mukaan yrityksille vähintään yhtä merkityksellistä kuin markkinointi sosiaalisessa mediassa tai Googlen kautta. Nämä kaikki tukevat toisiaan.