Mieleenpainuvat, rohkeat ja luovat yhteistyöt innostavat meitä ja nyt onkin aika esitellä Lokakuun sponsorointinosto - yhteistyö, joka todella ylsi kaikkiin edellä mainittuihin adjektiiveihin.Lokakuun sponsorointinosto on HILLA Entertainmentin ja LaLigan yhteistyö. Suomalainen HILLA Entertainment tuottaa ja lisensoi tapahtumaformaatteja, jotka yhdistävät perinteistä urheilua ja e-urheilua. HILLA Entertainment onnistui solmimaan sponsorointiyhteistyön maailman suurimpiin jalkapallosarjoihin kuuluvan Espanjan LaLigan kanssa. Suomalaisyritys toteutti yhdessä espanjalaisyrityksen kanssa Football Triathlon x LaLiga -jalkapalloturnauksen Helsingissä elokuun lopussa. Tapahtuma pohjasi HILLA Entertainmentin kehittämään Football Triathlon konseptiin. Yhteistempauksen myötä HILLA Entertainmentin tavoite; Football Triathlonin kasvattaminen kansainväliseksi ilmiöksi on taas lähempänä.– Olemme erittäin innostuneita ja ylpeitä tästä yhteistyöstä LaLigan ja sponsorimme PlayStationin kanssa. On mielestämme kunnianosoitus, että yksi maailman isoimmista jalkapallosarjoista sekä pelikonsolivalmistajista haluavat tehdä kanssamme yhteistyötä, kertoo HILLA Entertainment Oy:n toimitusjohtaja Robert Niva.Yhteistyö toteutettiin Football Triathlon konseptin pohjalta käytännössä niin, että aamupäivälla pelattiin jalkapallo-ottelut Töölön Kuplassa ja iltapäivällä siirryttiin Casino Helsinkiin pelaamaan pöytä- ja virtuaalijalkapallo-ottelut. Kaikki turnauksessa mukana olleet joukkueet nimettiin LaLiga-joukkueiden mukaan, jonka myötä taas kasvatettiin kyseisen liigan tunnettuutta. Virtuaaliosuudet pelattiin PlayStation4-pelikonsoleilla LaLiga-joukkueilla. Tässä turnauksessa jalkapallofanille voittaminen kannatti, nimittäin palkintona oli matka Madridiin katsomaan LaLiga-ottelua.– Tämän yhteistyön avulla LaLiga pyrkii kasvattamaan entisestään kansainvälisten ja suomalaisten faniensa määrää, saamalla heidät kokemaan unohtumattomia hetkiä jalkapallokulttuurin parissa ja tuomaan LaLigan lähemmäksi Suomen markkinoita ja kannattajiensa arkea. Football Triathlon x LaLiga -turnaus on tähän tarkoitukseen erittäin sopiva aktivointitapahtuma, sanoo Gorka Herrero, LaLigan edustaja Pohjoismaissa.Yhteistyöturnaus Football Triathlon x LaLiga onnistui esimerkillisesti, ja molemmat brändit olivat hyvin edustettuina. Molempien brändien kohderyhmä on hyvin samankaltainen; jalkapallosta kiinnostuneet 18-30-vuotiaat nuoret aikuiset, ja tapahtuma onnistui houkuttelemaan tavoiteltua väkeä mukaan. Yhteistyön laajentamisessa nähdään alustavasti paljon potentiaalia, sillä Football Triathlon x LaLiga on mahdollista monistaa ja jalkauttaa myös muihin maihin. Jatkoa saattaa hyvinkin seurata.– Meihin on otettu yhteyttä useasta eri maasta. Ihmisiä kiinnostaa konseptimme lisäksi, miten suomalainen startup-yritys onnistui saamaan LaLigan kokoisen jättiläisen yhteistyökumppanikseen, Robert Niva summaa.[embed]https://www.youtube.com/watch?v=gyJOrSDF9Rw&feature=youtu.be[/embed]