Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry on valinnut heinäkuun kuukauden sponsorointinostoksi Santanderin ja HJK:n yhteistyön. Santander mahdollisti Suomen pohjoisimman seuran, Ivalon Palloseuran, junioreille ikimuistoisen matkan Helsinkiin HJK:n europeliin.Santanderilla on pitkät perinteen urheilun sponsoroinnista ja varsinkin viime vuosina yritys on sponsoroinut jalkapalloa. Santander on yksi UEFA Champions Leaguen virallisista pääyhteistyökumppaneista. HJK istui yhteistyöhön erittäin hyvin, koska edellisen vuoden Suomen mestarina se pelasi tällä kaudella UCL:n karsintapelejä.Santanderin UEFA Champions Leaguen sponsoroinnin ytimessä on #footballcan -teema ja yhteistyön kautta yritys haluaa kertoa tarinoita, joita jalkapallo on mahdollistanut ihmisille. Santander haluaa ennen kaikkea luoda merkityksellisiä tekoja sponsoroinnin avulla, ei vain mainostaa yritystä. Kuten kaikessa tekemisessä HJK:n kanssa, tässä projektissa oli tavoitteena tuoda Santanderin jalkapallosponsorointi paikalliselle tasolle sekä lisätä Santanderin tunnettuutta Suomessa.Kampanjan kohderyhmänä olivat jalkapalloa seuraavat aikuiset suomalaiset, joiden keskuudessa haluttiin lisätä tietoisuutta Santanderista, sen olemassaolosta ja palveluista. Kampanjan yhtenä tavoitteena oli myös muuttaa mielikuvaa Santanderista vastuullisena ja uskottavana yrityksenä, joka tekee hyviä ja merkityksellisiä asioita.Markkinointiosakeyhtiö i2:n ideoi ja toteutti kokonaisuuden, jossa Suomen pohjoisimman juniorijalkapalloseuran, Ivalon Palloseuran, juniorit kutsuttiin kulttuurimatkalle Helsinkiin HJK:n Mestareiden liigan karsintapeliin Färsaarten mestaria HB Tórshavnia vastaan. Matka oli junioreille ja vanhemmille ikimuistoinen.Viikko ennen europeliä kuvattiin Ivalossa ja pelipäivän aamuna Töölössä videomateriaalia, jossa esiteltiin Ivalon Palloseuran junioritoimintaa. Video esitettiin Telia 5G Areenan screenillä juuri ennen europelin alkua. IPS:n juniorit pääsivät myös saattamaan isäntäjoukkueen pelaajat kentälle.Videota täydennettiin saattamistehtävällä ja europelin aikana kuvatulla videomateriaalilla. Lopullinen video Ivalon Palloseuran junioriryhmän jalkapallokulttuurimatkasta julkaistiin Santanderin ja HJK:n sosiaalisen median kanavissa.Videota on esitetty kaikissa tämän kesän HJK:n europeleissä ja HJK:n omissa sosiaalisen median kanavissa. Lisäksi lähipäivinä samasta teemasta valmistuu jonkin verran pidempi ja myös tarinallisempi versio ”football can” -hengessä. Tällä tuetaan isoa linjaa, jolla Santander on jalkapallossa mukana omilla toimialueillaan.Kampanjan tulokset ovat jo nyt vaikuttavat, vaikka kaikkia yritysmielikuvaan liittyviä tuloksia ei ole vielä saatu. Kattavuus tällä hetkellä sosiaalisessa mediassa on lähes 400 000 ja julkaisua on näytetty jo 1 300 000 kertaa. Julkaisut ovat saaneet tuhansia tykkäyksiä, kommentteja ja jakoja. Esimerkiksi HJK:n Facebookissa video on noussut tämän kauden katsotuimmaksi ja sitouttavimmaksi sisällöksi.https://www.youtube.com/watch?v=00S0D1ackHg