Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry on valinnut elokuun kuukauden sponsorointinostoksi taidemuseo Amos Rexin sponsoroinnin.Helsingin keskustassa Lasipalatsin alla sijaitseva taidemuseo Amos Rex aukesi elokuun lopussa. Museolla on pääyhteistyökumppanisopimukset Alma Median, Danske Bankin, Epsonin, Iittalan, KPMG:n, LähiTapiolan ja Veho kanssa. Lisäksi yhteistyökumppaneita ovat Clear Channel, Ekosähkö, Genelec, Grano, Hartwall, Kone, Scandic ja Telia. Yritysyhteistöiden neuvotteluista ja järjestämisestä on ollut vastuussa Partners Unitedin toimitusjohtaja Jukka Kunnas.Amos Rexin hyödyntämisaktiviteetit on mietitty yritysten liiketoiminnan tavoitteiden kautta niin, että kaikki mitä yritykset tekevät, tuottavat lisäarvoa taidemuseolle, sen kävijöille sekä itse yrityksille. Yritykset tuovat Amos Rexiin omia tuotteita, palveluita ja teknologiaansa.Yksi Amos Rexin pääkumppaneista on mm. Mercedes-Benzin maahantuoja Veho.Miksi ja millä perusteilla lähditte mukaan yhteistyöhön,Mercedes-Benz henkilöautojen markkinointipäällikkö Kasper Jansson?– Amos Rex on täysin uudenlainen, moderni kokemus keskellä Helsingin ydinkeskustaa. Museo tuo ainutlaatuista ja uudenlaista taidetta koko perheelle, täysin uniikissa ympäristössä. Museon ainutlaatuisuus ja sijainti on lyömätön yhdistelmä, jonka kautta saamme olla mukana luomassa jotain ainutlaatuista ja uutta. Amos Rex kuvailee itseään risteyksenä, jossa kohtaavat aikakaudet, ilmiöt ja ihmiset. Koimme sen istuvan Vehon ja Mercedes-Benzin ajattelumaailmaan loistavasti.Mitkä ovat teidän yhteistyön kohderyhmä ja tavoitteet museon kanssa?– Amos Rexin kautta tavoitamme uusia kohderyhmiä autoille epätyypillisessä ympäristössä. Monipuolinen taidemuseo antaa mahdollisuudet kohdata asiakkaita uusilla ja yllättävillä tavoilla. Haluamme tehdä Mercedes-Benz brändin entistä helpommin lähestyttävän.– Amos Rexin näyttelyt tuovat taiteen uudelle ulottuvuudelle, ihan niin kuin Mercedes-Benz on autonvalmistajanakin aina tuonut tuotteensa ja palvelunsa. Amos Rexin nykyinen ja tulevat näyttelyt houkuttelevat eri ikäisiä tutustumaan taiteeseen. Mercedes-Benz-mallisto on viime vuosina uudistunut paljon, ja on nykyään myös nuoremmalle sukupolvelle entistäkin houkuttelevampi vaihtoehto. Haluamme tuoda Mercedes-Benz brändin näytille heille luonnollisessa ympäristössä.Mitä hyödyntämisaktiviteettejä teillä on Amos Rexin yhteydessä?– Selkein tapa, jolla kuluttaja kohtaa Vehon maahantuoman Mercedes-Benz-brändin on suuri näyttelytila: Mercedes-Benz Exhibition Hall. Tämä kuvastaa sitä, kuinka suuressa arvossa pidämme yhteistyötä. Kävijät saavat unohtumattoman kokemuksen taiteesta, tilassa joka on nimetty edustamamme brändin mukaisesti. Mercedes-Benzin uudet tuotteet, kuten tuleva EQ-sähköautomallisto ja kaupunkiin loistavasti soveltuvat kompaktiautomallit tulevat olemaan pääpainopiste asiakkaiden kohtaamisissa esimerkiksi Lasipalatsin aukiolla. Aukiolla kaupungissa liikkuvat kuluttajat pääsevät mutkattomasti tutustumaan mallistomme uusiin tähtiin.Onko yhteistyö vastannut odotuksianne?– Yhteistyö Amos Rexin kanssa on meille hyvin tärkeä. Toivomme, että mahdollisimman moni kuluttaja pääsee pian tutustumaan tähän todella vaikuttavaan kokonaisuuteen. Omat odotukseni tilasta ja näyttelystä olivat korkealla, mutta ne ylittyivät silti. Tervetuloa Mercedes-Benz Exhibition Halliin toteamaan tämä itse.