Nordea oli voitokas viime Sponsorointi & Tapahtumat Awardseissa ja yrityksen iloinen juhlajoukko kävikin pokkaamassa yhteensä kaksi palkintoa. Yritys ansaitsi Vuoden Sponsorointiteko pystin Nordea - Älä mene rikki rahasta -kampanjallaan. Kampanja on malliesimerkki markkinoinnista, joka perustuu tekoihin, jää juuri sen vuoksi mieleen, ja myös tukee paremman yhteiskunnan rakentamista. Kampanjan saattelemana Nordea auttaa vuositasolla yli 100 000 nuorta taloustaidoissa.

Onnistuneesti sponsorointia hyödyntäneen yrityksen markkinointi- ja sponsorointilinjaukset kiinnostavatkin myös tulevan vuoden osalta. Minne Nordean matka jatkuu sponsoroinnin osalta?

"Olemme tehneet organisaatiossamme päätöksen keskittyä tukemaan taloustaitoja sekä yrittäjyyttä omien hankkeiden, yhteistyökumppaneiden ja sponsoroinnin avulla - ne ovat meille muutenkin tärkeitä teemoja. Samaan päätökseen nojaten jatkamme myös tulevana vuonna sponsoroinnin osalta. Tämä on meidän organisaation arvoihin ja tavoitteisiin sopiva sponsorointistrategia", Nordean markkinointijohtaja Jan Bonnevier toteaa.

Erikoinen aika koronan kanssa on tuonut Nordeassa keskiöön erilaiset kohtaamiset monipuolisin keinoin toteutettuina. Nordea onkin onnistunut korona-aikana hyödyntämään vahvaa digitaalista osaamistaan myös taloustaitoja ja yrittäjyyttä edistävissä hankkeissa.

"Koronakriisin aikana olemme digitalisoineet monia sisältöjämme ja hyödyntäneet virtuaalisuuden mahdollisuuksia koulutuksissamme. Onneksi taloustaitojen opettelu on onnistunut vuorovaikutteisesti myös virtuaaliluokissa. Meillä on kokemusta virtuaalisista tapahtumista ja oppimistavoista, joten nyt sitä oppia on päässyt hyödyntämään entisestään", Nordean yhteiskuntavastuujohtaja Pirjo Kuusela kiteyttää.

Aktivoidakseen nuoria miettimään talousasioita on Nordea ollut mukana kehittämässä Taloussankarit-peliä yhteistyössä Talous ja nuoret TATin ja Pörssisäätiön kanssa. Verkkopeli kannustaa nuoria virtuaalisesti kisaamaan talouden hoidon tiedoilla - ja samalla kasvattaa rahasta vastuuta kantavia kansalaisia. Viime vuonna ensimmäistä kertaa järjestetty Taloussankari -joukkuekilpailu 8. luokkalaisille käynnistyy jälleen 1.9. ja huipentuu verkossa järjestettävään finaaliin joulukuussa.